18. prosince 2016


Přestává Vaše vnímavé dítě věřit letos na Ježíška?

V naší rodině máme krásnou tradici, jak se z dítěte , které věřilo na Ježíška a dostávalo od něj dárečky , stane sám Ježíšek. Tento přechod není lží, navíc prohlubuje rodinné vztahy, přináší krásnou vánoční náladu a učí empatii, pokoře a lásce.


Vhodné je začít mezi 6-7 rokem. Vetšinou u prvnáčků, kteří již začínají být velmi podezíravý a konfrontace se spolužáky jim umí pěkně zamotat hlavičky.

Vyberte den, kdy nikam nespěcháte a vemte svého potomka do nějaké klidné dobré cukrárny. Objednejte si pohár, dortík, prostě něco, co máte oba opravdu rádi, aby se tato událost stala nezapomenutelnou a krásnou.
Rozhovor s Vaším dítětem by mohl být zhruba následující. Začněte mluvit o tom, jak se za poslední rok změnilo, vyrostlo, stalo se z dítěte již Vaším přítelem a partnerem, vzpomeňte na příhody, kdy třeba někomu pomohlo s taškou, pustilo starého člověka sednout, bálo se o svého nemocného sourozence či domácího mazlíčka a pak zdůrazněte, že všechny tyto skutky zvětšily i jeho srdíčko a že je připravené, aby se stało samo Ježíškem. Dítě po této věte většinou vytřeští oči a zpozorní.

Můj tatínek mi pak řekl, že jsem jistě již zaregistrovala, že nikdo z mých kamarádů Ježíška nikdy neviděl a někteří spolužáci dokonce trvdí, že Ježíšek neexistuje. Ježíšek existuje, tyto Vánoce jím budeš i ty.

Položil mi otázku, co dostane Ježíšek zpátky za jeho úsilí a snažil se mi pomoct vymyslet co nejvíc odpovědí. Např. přes cukroví ve špajzu až po hřejivý pocit z dobrého skutku a pak mi dal za úkol vybrat si jednoho člověka, kterému tyto Vánoce udělám radost a budu jeho tajným neviditelným Ježíškem. Vybrala jsem si moji milovanou babičku a musím říct, že tyto Vánoce budou navždy ty nejkrásnější. Tímto dnem se můj život změnil a já se necítila podvedena, že Ježíšek neexistuje.

Žádné komentáře:

Okomentovat