3. března 2017


Texty ukolébavek pro nejmenší
 

Hvězdičky dobrou noc,
já už jdu spát.
Vy za mě hlídejte,
ublížit nedejte,
mé milé panence
na dobrou noc. 
 
Hajej můj andílku, hajej a spi,
matička kolíbá děťátko svý.
Hajej, nynej, dadej, malej,
matička kolíbá děťátko svý.
 
Hajej můj zlatoušku, hajej a spi,
zamhouři maličký očička svý.
Hajej, nynej, dadej, malej,
zamhouři maličký očička svý.
 

Princi můj maličký spi, ptáčkové sladce již sní,
dřímají nivy i háj, utichl celičký kraj.
Měsíček stříbrný sám, okénkem dívá se k nám.
Jak by se usnouti bál, dřímej můj princi, spi dál.
Hajej a spi. Hajej a spi.

Dávno již zmlk denní vír, v zámku se rozhostil mír.
Nehne se myška ni již, prázdná je kuchyň i spíž.
Jenom přes komorné práh, zaznělo žíznivé ach.
Kdo si tu něčeho přál? Dřímej můj princi, spi dál.
Hajej a spi. Hajej a spi.
 

Spi, děťátko, spi,
zavři očka svý!
Pán Bůh bude s tebou spáti,
andělíčci kolébati,
spi, děťátko, spi.

Spi, děťátko, spi,
zamhuř očka svý,
až se vzbudíš za chviličku,
dá ti mamička kašičku,
spi, děťátko, spi.
 

Černé oči, jděte spát
Černé oči, jděte spát.
Však musíte ráno vstát,
Však musíte ráno vstát.

Ráno, ráno, raníčko,
Ráno, ráno, raníčko.
Dřív než vyjde sluníčko,
Dřív než vyjde sluníčko.

Sluníčko už vychází,
sluníčko už vychází,
má milá se prochází,
má milá se prochází.

Prochází se po rynku,
prochází se po rynku,
přinesla nám novinku,
přinesla nám novinku.

Tu novinku takovou,
tu novinku takovou,
že na vojnu verbujou,
že na vojnu verbujou.

Když verbujou, budou brát,
když verbujou, budou brát,
škoda chlapců na stokrát,
škoda chlapců na stokrát.

Halí belí, koně v zelí
a hříbátka v petrželi.
A kravěnky jak panenky,
šly se koupat do voděnky.

Halí belí, kočka v zelí
a pes v koši, on ju straší.
Kočička se polekala,
ven okénkem utíkala. 
Halí, belí, halí, belí,
já mám slona pod postelí.
Je to slůně kapesní,
ale zato hodně sní.
 
Halí belí, halí belí,
čím ho krmím? Petrželí.
Spořádá jí hromadu,
pak se svalí dozadu.
 
Já mám slona pod postelí,
vejde se tam skoro celý,
jenom chobot čouhá ven,
když mi přeje dobrý den.
 
Spi mé malé poupě,
spi malé holoubě.
Spi mi dobrou chvíli,
hodinu, tři, čtyři.

Anděl boží z nebe,
opatrujž mi tebe.
Aby tiše spalo,
ve zdraví zas vstalo,
děťátko. 
 

Spi má malá, spí už včelka
na medovém polštářku.
Lípa ze sna vůni dýchá,
spinkej taky, buď už tichá.
Hou hou, houpy hou.  

Spi má malá, noc utkala
z hvězdných nitek plátýnko.
Šiju šiju ti košilku,
spinkej tiše aspoň chvilku.
Hou hou, houpy hou.
 
Spi má malá jako včelka,
na medovém polštářku.
Košilku má z hvězdných nití,
na knoflíček měsíc svítí.
Hou hou, houpy hou.  

Hajej, spinkej, batolátko,
kolem je tak teplo, sladko.
Uspává tě bzukot much,
voní tráva, voní vzduch.
Všechno tady odjakživa,
kvůli tobě voní, zpívá.
 

Spinky, spinky, spinky linky,
posílám ti dvě pusinky,
od maminky, od tatínka,
ať náš brouček hezky spinká,
ať náš brouček hezky spinká.

Spi, maličký, spi,
zavři očka svý,
dám ti buben a housličky,
nedám tě za svět celičký,
spi, maličký, spi.

Žádné komentáře:

Okomentovat